העסק לא מתרומם? אלה הסיבות למה זה קורה – וכנראה שזה לא ישתנה

שני ודאוקר5 דקות קריאה
הסיבות למצב שבו העסק לא מתרומם
שתף:

פתיחת עסק עצמאי היא החלום של אנשים רבים שחולמים חלומות גדולים. המטרות יכולות להיות שונות ומגוונות – החל מחופש כלכלי ואפשרות לקבל החלטות באופן עצמאי ללא הוראות ממנהלים וכלה ברצון העז לנהל את הזמן כמו שכל אחד היה רוצה, תוך התחשבות אך ורק בנסיבות ובשיקולים של העובד עצמו. תחום העיסוק יכול להיות דומה לזה שבו עובדים כשכירים או שיכול להיות שיהיה מדובר בתפנית תעסוקתית מרגשת ומעניינת.

 

כבר יש לך עסק עצמאי? איזה כיף! אבל… יכול להיות שאין לך את התחושה שהעסק מגשים אותך? מבחינה כספית, מנטלית והתפתחותית-אישית? יכולות להיות לכך כל מיני סיבות שאם לא חושבים עליהן ולא לוקחים אותן בחשבון – הן עלולות למוטט את רגשות היזמות, אלה שהביאו מלכתחילה לפתיחת העסק.

 

 

למה העסק לא מתרומם?

1 – השוואה לעבודה כשכיר – מדובר בהשוואה לא נכונה שאי אפשר לבצע. קשה מאד ואפילו בלתי אפשרי להרוויח את אותו השכר כעצמאי, שכן למקום עבודה מסודר וגדול יש סוג לקוחות שונה מזה שאותו יגייס העובד העצמאי.

 

2 – הוצאות גבוהות – למרות הערכות מדויקות ורבות, לא תמיד אפשר באמת לאמוד כמה תעלה פתיחת העסק עבור היזם. ברגע שהעלויות גבוהות – קשה מאד להחזיר את ההשקעה, מה שמעכב את הגעת הרווחים וכמובן מוריד את המוראל.

 

3 – תמחור נמוך מדי – החשש מפני אי הגעת הלקוחות או העבודה גורם לבעלי עסקים רבים להוריד מחירים אל מתחת למחירי השוק על מנת למשוך לקוחות ולעבוד באופן רציף. הם משלמים מחיר יקר – תרתי משמע – שכן הרווח שלהם נמוך והם לא מצליחים להגיע לסכומי רווח נאים.

 

העסק לא מתרומם בגלל תמחור שגוי
אם העסק לא מתרומם אולי המחירים שלכם פשוט לא נכונים?

 

4 – עבודה ללא תכנית עסקית לטווח אורך – אי אפשר לעבוד רק כאן ועכשיו. עבודה נכונה שיש בה מטרות לאורך זמן צריכה לכלול תכנית עסקית שתהווה את האורים והתומים בכל פעולה או צעד שבעל העסק מבצע.

 

5 – נתינה ותודעת שפע – כן, כל בעל עסק רוצה להרוויח כסף ולהתברר כמומחה בתחומו. כיום ידוע שעל מנת לזרז את השלב הזה חשוב לתת ולתרום לקהילה, הן החברתית והן העסקית וכך לפתח הכרות מעמיקה עם העסק. מתן עצות בחינם, כתיבת מאמר שיסייע לאחר או קביעת פגישה ללא תשלום – יכולים לסייע בכך רבות. האם בעסק שלך ביצעת את הצעדים האלה?

 

6 – עבודה במקביל – תחומי עיסוק רבים מאפשרים מתן שירות במקביל לכמה לקוחות. יחד עם זאת – לא מעט בעלי עסקים חוששים מביצוע עבודה בדרך זו, פן לא יצליחו להשקיע את מאת האחוזים באף אחת מהמשימות. בפועל – כדאי מאד לנסות את זה ובכך גם להגדיל את ההכנסה הצפויה. האם הצעת שירות ליותר מלקוח אחד באותו פרק זמן?

 

7 – חשיבה קדימה – למה לא לחלום חלומות ולרצות להגשים אותם? למה לא לחשוב בגדול ולשאוף למעלה? אין תשובה ל-למה לא, ועובדה שהיא שבעלי עסקים רבים מוצאים את אזור הנוחות שלהם ולא עושים מאמצים לפרוץ ממנו החוצה.

 

8 – תשלומי מיסים –  ישראל ידועה כמדינה שבה אין עידוד אמיתי לפתיחת עסקים עצמאיים ותשלומי המיסים של העובדים העצמאיים גבוהים בהרבה מאלה שלהם נדרשים העובדים השכירים. לא מעט עסקים נסגרו, שלא לומר קרסו, אך ורק בשל חוסר היכולת הכלכלית לעמוד בתשלומי המיסים.

 

 

חשש מהצלחה – המעצור של בעלי עסקים רבים

כן, כן. כיום זה ידוע. בעלי עסקים רוצים להצליח, אבל כשהם ניצבים בפני מה שאולי יביא להם את פריצת הדרך – הם נרתעים ולוקחים צעד לאחור: מסרבים לתת שירות ללקוח (ונותנים שלל תירוצים), מציעים הנחה או הטבה ללא סיבה נראית לעין, מפסיקים לבצע פעולות שיווק או פרסום ועוד פעולות שתכליתן הלא ברורה היא עצירת מומנטום עסקי בריא, טוב ורווחי. בעידן שבו יש לא מעט בעלי עסקים עצמאיים, שהעבודה שלהם מתאפשרת באמצעות רשת האינטרנט – נבנות אט אט תיאוריות מנטליות ופסיכולוגיות אודות ההתנהגות של בעל העסק העצמאי, תיאוריות שמתבררות כנכונות במקרים רבים והן חוצות תחומי עיסוק, אזורים גאוגרפיים ומגדר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme